Vega ravioli schotel

Ik ben dol op ovenschotels. Ze zijn heerlijk, makkelijk te maken en voornamelijk, je kan er heel erg goed mee meal preppen. En daar hou ik nou van. Ik werk naast al dat eten wat ik doe ook nog 5 dagen in de week. Vaak als ik dan thuis kom heb ik totaal geen zin om te koken. Sinds een aantal weken ben ik dus gaan meal preppen. Ik kook op zondag meteen alles voor 4 dagen. Dit bewaar ik een deel in de koelkast en in de vriezer. Dan kom ik door de weeks thuis en hoef ik het alleen nog warm te maken. Ideaal vind ik het! Doen jullie dat ook graag of koken jullie liever elke dag vers?

Vandaag heb ik dus een heerlijke vega ravioli ovenschotel voor jullie. Deze ovenschotel is ook nog is gezond. Nu is kant en klare ravioli niet iets om elke dag te kiezen maar zo af en toe met lekker wat groente erbij maak je het een stuk gezonder. En jullie weten alles draait om de balans!

Hieronder het recept voor jullie. Laten jullie weten als je het recept geprobeerd hebt en hoe je het vond? #vindenwijleuk



Ingrediënten voor 4 porties

  • Tomatenblokjes (500 g)
  • ”Verse” ravioli, paddenstoelen (250 g)
  • Babyspinazie (250 g)
  • Geraspte mozarella (200 g)

Instructies klaar in 5 minuten

  1. Verwarm de oven voor op 170 graden.
  2. Verspreid de tomatenblokjes over de bodem van de ovenschaal,leg er een laagje ravioli overheen en bedek het met de babyspinazie.
  3. Strooi de geraspte mozzarella over de spinazie. Herhaal stap 2 met de rest van de ingrediënten.
  4. Zet de schotel 30 minuten op het middelste rooster van de oven.
  5. Eet smakelijk!

Voedingsfeiten voor 1 portie

  • Calorieën 336 kcal
  • Koolhydraten 17,5 g, voedingsvezels 5,9 g, suikers 4,8 g
  • Vet 15,0 g, verzadigde vetten 8.5 g

Liefs Sweet & Spicy

Calories?

I think you mean delicious points.

Sweet & spicy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *